Friday, February 11, 2011

Future Planning


Bismillahhirrahmanirrahim
Assalamualaikum

Tetiba ja, kemarin seronok masuk pergi daftar kat Nuffang, Saja ja only for fun, I know my blog has not many visitors, dun dream meh to earn money...I just ever wondering how it was all about and want to experience it... but....today I'm not going to tell uolls about that.

Actually there is something else i want to share. A story about my future....wahhh gitew...kelassss mak cik...Sebenarnya, last few weeks, I was very busy about our future business..my hubby bought a pieces of land. We were decided to be a" pekebun getah" after we resign. Most probably another 6 years. Tanah yang we bought tu dah ada tanaman getah about 200 pokok. We decided to tanam somemore. So that in 6 years time we get back to village semuanya dah tersedia. Pokok - pokok getah yang ada we decided to upah other villager to menoreh. Dapatlah hasil sikit kan..There is a fews photos been taken during we visit our kebun...


my mother and my brother pereparing ndoi or buaian

smiles....my hubby and my brother..we only go for menyebuk, because i hired someones to bersihkan kebun...:P

see...pokok dah besar dah...dah boeh menoreh pun...but I'm so sad because I don't how other peope been thinking...ada yang tergamak mai menoreh kat kebun org without asking permission. Before I bought it there's someone duk menoreh di sini. She knew it wasn't hers ...macammna dia bagi anak-anak dia makan dengan duit mcm tu.at least ask permission.

pandangan dari hadapan.
so kawan-kawan please pray with me so that our dream come true...
Tak larat dah kerja dengan orang. Nak jugak kan jadi tokey...hehehe :P..




Uploaded with ImageShack.us

Thursday, February 10, 2011

When We Get Older and Older



Assalamualaikum
Masa kecik-kecik dulu kita rasa kita kenal adik-adik,abang-abang dan kakak-kakak kita. Kalau pun kita bergaduh tak puas hati, lepas tu kita akan berbaik balik. Tapi bila semua dah semakin dewasa hidup kita jadi semakin rumit. Kalau dahulu kalau bergaduh pun hanya disebabkan berebut barang atau cemburu bila adik atau kakak dapat makanan atau dapat kasut yg cantik dari kita. Tapi sekarang rata-rata kita dengar..kalau dua beradik bergaduh masa baya umur i, mesti disebabkan berebut harta..harap-harapnya perkara ini tidak akan terjadi kepada I, and my up coming generation. Satu lagi kalau berkumpul ramai-ramai adik beradik, masing-masing dah beranak pinak. Jika anak-anak kita bergaduh..kita janganlah bermasam muka. Budak-budak gaduhnya sekejap saja. Kalau kita bermasam muka sesama ibu bapak ni akan mengambil masa yang lama. Tak mendatangkan keuntungan pun. So for those readers out there just to remind you all and myself. Don't be so childish and ridiculous .






Uploaded with ImageShack.us

Tuesday, February 8, 2011

Been Promoted And RM ..RM..RM..RM..



Assalamulaikum
Hari nih hatiku berbunga-bunga...dapat berita yang I have been promoted and..and ...and..also RM pon naik jugak...Alhamdulillah....syukur....Bonus pun katanya akan menyusul at the end of this year..after 3 yeasr there's no bonus and increment..this is normal phenomena working in a construction company..hope rezeki akan berterusan datang...Thanks a lot Allah ...syukur..
Enuff with my good news hope uolss pon ada good news gak nanti..:D


Uploaded with ImageShack.us

Wednesday, February 2, 2011


Salam to all, it has been a long time I'm not updating my blog...very2 busy with new working scope..and also new kinda business..will tell you very soon..so tomorrow is Chinese New Year so I'm wishing all Tiong Hua..Happy Chinese New Year..hava a bless for everybody!




Uploaded with ImageShack.us

Tuesday, December 21, 2010

H.O.L.I.D.A.Y aka V.A.C.A.T.I.O.N

Bismillahhirrahmanirrahim
Assalamulaikum
it has been sooooooo long i'm not updating my entry...
too busy...but today i want to share with all of you about my vacation recently..
my boss went to China on 13th -19th disember 2010. So I took this opportunity to apply cuti also. I guess what he approve it...yeay...weeeeeeeeeeeee...
We were off to Water Carnival on the 13th disember (monday)
saja going there on weekdays so that there will be no crowded there. My elder daughter like to stay at hotel . If going vacation must stay at hotel that what we called vacation she claim.
That make her father's live became easier because no need to go farther away..only find a hotel to stay....wink wink wink...here some photos been taken during the vacation...enjoice...


enjoying themselves lari-lari rata-rata ..



my elder daughter with her stylish pose...walaaa...


this is what they aimed for..these two little girls like to mandi very much



mandi sampai nak termuntah..still dun give up...ajak p makan tak mau..



ooppppssss....sensored..Jakuzi in the hotel room...


mandi lagi...


nice viewing isn't


JUNIOR SUITE AT SWISS INN HOTEL SUNGAI PETANI...
What a lovely hotel...will come again..next year!
Uploaded with ImageShack.us

Thursday, December 2, 2010

coffee chocolate slice



Bismillahhirrahmanirrahim
Assalamualikum
Ini cake yang i buat last saturday, ambik dari blog table for two or more..
she use walnut to cover the cake, but i dun have so I use chocolate ganache ..
bahan-bahannya adalah:

2 sticks of Nescafe 2 in 1 (no sugar), or substitute with 2 tsp regular Nescafe with 6 tsp creamer/coffeemate
50ml hot water
3 egg yolks
20gm sugar, (If using nescafe 3in1, can omit this sugar)
45gm corn oil
70gm self raising flour, sifted

3 egg whites
¼ tsp cream of tartar or 1 tsp lemon juice
65gm sugar
Some buttercream for filling

cara2nya adalah:

1. Preheat oven at 160/180C. Line a 10X10 inch shallow square pan.
2. Mix Nescafe and 20gm sugar with hot water.
3. Mix egg yolks with oil. Combine with (1)
4. Mix in sifted flour. Leave aside.
5. Beat egg whites until frothy. Put in cream of tartar and beat until soft peaks.
6. Gradually beat in sugar until egg whites turn stiff.
7. Fold in 1/3 of beaten egg whites into (4).
8. Pour the batter into remaining egg whites and fold.
9. Pour batter into prepared pan and level the surface.
10. Bake for 25 minutes.
11. Remove cake from pan to cool on rack, peel away the side liners and let it cool down completely.
12. When cool completely, slice into half.
13. Sandwich with some buttercream.


Uploaded with
ImageShack.us

Wednesday, December 1, 2010

Washing Machine cover

Bismillahhirrahnirrahim
Salam, everybody..yesterday i was MC coz having headache and sakit2 urat..dun know why...maybe because kena hujan sehari sebelumnya kot...I sleep morning untill afternoon..
petang tu rasa ok sikit, so i manage to finished this Washing Maching cover...ok dak? Ok lah tu kan..I use perca-perca kain yang lama-lama aja..ok..that all my entry for today, still not really well..bye..

What I like the most is that polka dot bow ..muah...:D


Uploaded with ImageShack.us

Monday, November 29, 2010

Watson membership

Bismillahhirrahmanirrahim
Assalamualaikum..
Hari Jumaat retu payday..so kalut ajak hubby p watson beli barang sikit...selalunya p dengan anak-anak, memang nak cepat aja.
Anak-anak dan husben wait in the car. But today just two of us..I take this oportunity untuk register membership.
Tak sangka ya, bnyk jugak barang yang dapat diskaun dengan adanya membership..alangkah ruginya i before this kan...
siap ada bnyk free gift lagi..wink wink wink..
kalau sebut benda free nih, memang terbeliak ja biji mata..:D



Antara barang yang dibeli, toner , pelembab malam dan siang pencuci muka, maskara, compact powder dan watson punya hair repairer.
And yang lennlain tu hadiah aka free gift..best kan..ohh ada lagi satu beg free gift x masuk picture..alaa..sayangnya..sian dia..begnya keler coklat..buleh buat bekas susu anak..boleh masukkan tin susu, botol susu dan botol air dan termos kecik...sukanya.....
:))


Ini punya membership card..and gift voucher...waaaa...suka..suka..
Alhamdulillah..

Uploaded with ImageShack.us

Wednesday, November 10, 2010

Red Velvet Cake

Bismillahhirrahmanirrahim
Semalam buat kek nih red velvet aka kek baldu merah..rupanya cantik, jelita mengiurkan..tapi rasanya kurengg..entahler kot I yg tersalah letak ramuan...hehe..refer kat sini yer resepinya..




Uploaded with ImageShack.us

Monday, November 1, 2010

Kek Gula Hangus

Bismillahhirrahminrrahim
Asalamualaikum dan salam sejahtera
Semalam ada buat kek Gula Hangus aka Kek Sarang Semut

dulu penah buat dah sekali tapi x menjadi, sebab x perap..kali nih perap lama 4 jam..hehe
dan hasilnya sungguh membanggakan..ahaks..puji diri sendiri ko...

Ini versi belum potong, ish terliuqnya..tapi nak bawak p makan ramai2 malm ni kat rumah ipar...kalau dah start mkn memang x leh stop..huhuhu..hantu kek lagu tu lahh..
ambik resepi dari sini

Bahan-bahan ( 6 orang )
1 cawan gula
1 cawan air panas
1 cawan tepung gandum
1 cawan susu pekat
2 camt soda bikarbonat
4 biji telur
2 camb mentega

Cara-cara
Masak gula dengan api sederhana hingga hangus.
Masukkan air dan masak lagi hingga gula cair.
Masukkan mentega. Sejukkan. Ketepikan dulu.
Pukul telur hingga betul2 kembang dan pekat.
Masukkan susu pekat ke dalam telur tadi, kacau sebati.
Masukkan pula tepung + soda. Sebatikan.
Akhir sekali, masukkan air gula yang dah sejuk.
Perap adunan selama lebih kurang 3-4 jam.
Bakar dengan api sederhana 160-180 selama 1 jam"

Uploaded with ImageShack.us

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Anniversary ticker

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

halwa telinga

Followers