Friday, August 20, 2010

Brand New Necklace for my Anak tupai

Bismillahhirrahmanirrahim
ini necklace kakak..batu permata color hijau gelap

Ini model cilik yang minat sangat necklace yang labuh nih..
nak yang ada butang katanya...(loketlah tu) :P


Mama pon teringin jugak nih...boleh dak abah?...heheh...wink wink wink...Raya sakan sungguh tahun ni my sister said.
sekali sekala kan... :)

Mixer baru cheq..

Bismillahhirrahmanirrahim
Beriya-iya mintak boyfriend I beli mixer baru...heheh..ada nak jadi projek biskut raya pon x taulah...

jangan main2..ada turbo tu...boyfriend kata jgn teKan kerap2 satg engine blown...heheh
mcm main game pulak...

ada function untuk lecek buah-buahan lembut jugak. mcm tomato ka.

kali nih beli sekali yg ada basin dia. yg dulu dapat free aja, hadiah masa kahwin. Thanks my boyfriend for his understanding...mau jugak beli kat girlfriend dia nih.. :)



Ini kotak luaq dia..mcm2 function kata apek tu...belilah x lugi...mana nak lugi...u untung lagi ada maaa....butui tak...
:D



Wednesday, August 11, 2010


Bismillahhirrahmannirrahim..
Salam ramadhan 1431 hijrah buat semua pembaca dan kawan-kawan semua. Semoga ramadhan tahun ini lebih baik dari ramadhan tahun-tahun sebelumnya.
Amin....

Tuesday, August 10, 2010

Makan besaq together2 & P Dusun

Asalamualaikum semua...masa cuti hari sabtu retu kami semua adik beradik pakat2 balik kampung gathering together2..sajalah kan ..sebelum menyambut posa saja buat makan2 kenduri kecik2..nih gambar masa minggu lepas tu...


nih buahan yang ayah , adik-adik dan husben p ambik kat dusun...nih baru satu2 pokok ja depa ambik..x larat nak panjat...
tu pon x larat nak mkn..sampai batuk2 dah...

malam tu kami bakar-bakar sikit...bakar ayam...

bakar udang...


bakar jagung...mmmm......nyum2.....



nih budak yang rajin mengopek jagung...rajin sungguh...x sakit tangan ka..heran betui...x padan ngan tangan kecik tu...pandai anak mama...muah muah muah...
ada lagi tapi tak sempat ambik gambar..masa makan tengahhari kami bakaq ikan siakap 3 ekor, gulai daging ngan betik , ulam-ulaman, sambal belacan dan kerabu taugeh....ish ish ish..menitik ayaq liuq nih bila diingatkan balik menu tu.... :D

Tuesday, August 3, 2010

crochet handbag raya for my doter

Bismillahhirrahmannirrahim



this is handbag for my doter untuk kutip duit raya...
watch out all uncle and auntie out there..
duit raya...duit raya...duit raya..duit raya...
ringkas ja n3 kali nih..busy bangettt...

Wednesday, July 28, 2010

Sneak At My Current Sewing Project :P

BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM

Intip sketttt....ini baju kurung my doter...baru siap sikit..x buat finishing lagi..button x letak lagi kat leher..tgn pon x jahit lagi...tunggu yeee.......nanti dah siap I masukkan lagi the photos...

Saturday, July 24, 2010

Kain Pasang

BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM



iNi aNtArA kAIn YaNg sEmPat DiReMbAt UntUk Di jAhIt sEbAgAi BaJu rAyA..
nAk JaDi bAjU aPA pOn TaK TaU LaGi...BeLi KaT NaGoYa..MuRaH jEK..jAdIlAh KaN tUkAnG jAHIt aMaTuR mAnA bOlEH gUna KaiN mAhai2...X jAdI bAhYa....
jAdI aTaU TiDaK bAjU RaYa Niih....TuNGgU........


Friday, July 23, 2010

cROCHET wAKA -wAKA hAT

BISMILLAHNIRRAHMANIRRAHIM


tHIS iS cROCHET wAKA wAKA hAT
heheh..sempena demam boLA yg baru berlalu. This crochet waka hat is for my friend's doter..her besday is on 27th Julai 2010. Happy birthday Dear Nurul Aini Hayati... and not to forget the yellow beannie is for her brother Muhammad Amirul. Ok! hope both of you like it...

Thursday, July 22, 2010

Hari -hari mcm nih...

Bismillahhirrahmannirrahim..

Hari-hari travel ..hantar anak-anak dari Kangar ke Ayer Hitam Kedah . Then patah balik mai Kuala Perlis to our office. At once mmg penah rasa penattt...but now..we are used to it. On the way balik tu mcm2 karenah budak2. Most of the time they love to sing along...(they..including abahhh..) :P

Tuesday, July 20, 2010

Colour Pencil Holder

BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM
Asalamualaikum..
hari nih nak share colour pencil holder i made it yesterday..
kemarin I cuti sebenarnya...demam..jangkit dari anak2lah nie...tapi sempat jugak buat satu projek jait menjahit..kiki..

inilah rupa colour pencil my doter..

kaler dia syik hilang kat sekolah..almost every month kena beli yg baru..mana tahan dik..bapak cheq bukan cop duit...hehehe...tu I tambat..kaler tu kat holder..kalai neh kalau hilang lagi x taulah apa lagi nak ckp....

holder boleh digulung dan dilekatkan dengan pelekat velcro..I tanggalkan dari kasut lama anak I..heheh..sebetulnya bubuh reben baru cantik..tapi budak2 nih bukannya tau nak ikat reben...



gulung camnehlah...


ini rupa dia secara keseluruhan...ok dak?..okler kan...tgklah sapa yg buat..kwang kwang kwang..
mcm pasaraya Kawang plak..ahaks...




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Anniversary ticker

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

halwa telinga

Followers